top of page

סרטי תדמית

סרטי תדמית - שיקולים מקדימים

חברות רבות כיום, משתמשות בסרטי תדמית כדי לייצג את עצמן. בחלק מן המקרים מדובר בהצלחה פנומנלית לחברה ובמקרים אחרים החברה דווקא נפגעת מכך - הסרטון שאמור לייצגה לא עושה זאת נאמנה.
איך יוצרים אם כך וידאו שיווקי, שיועיל לחברה ולמוניטין שלה?
במאמר זה ננסה להציג כמה נקודות למחשבה בנושא.

 

החלטות ראשוניות בטרם ההפקה

תהליך ראשוני בטרם הצילום וההכנה של הוידאו, תהיה הגדרה ברורה של מטרות סרטון התדמית:

  • האם מיועד לקהל רחב או לקהל מצומצם?

  • מה תהיה מטרת סרטון התדמית - האם יודגם בו שימוש במוצר מסויים של החברה? האם מנהלי החברה יהיו הדוברים בו? להיכן הוא מיועד - יו-טיוב או שמא לשידור באתר החברה עצמו?

  • השפעת סרטון הוידאו - לא די בתוכן איכותי. תנו את הדעת גם למה שתרצו שיגרום לצופה. האם מדובר באמצעי שיווקי, שמטרתו הנעה לפעולה, האם רוצים ליצור תשומת לב ציבורית שתגרום לשיחה?

  • אלו נושאים יועברו באמצעות סרטון התדמית - מומלץ להחליט על מספר קטן של מסרים קצרים וקליטים. כמו כן, תיאום מול חברת ההפקה ופגישה בין הצדדים תוכל להניב רעיונות מקוריים כיצד להוציא מסרים ומטרות אלו לפועל בצורה הטובה ביותר.

  • אורך הסרטון - האורך תלוי במדיה שבה יוצג סרטון התדמית. אם מדובר באתר של העסק או בערוץ היו-טיוב שלו, קטע של 2-3 דקות אמור בהחלט להספיק כדי להעביר את המסר, ורצוי שאינו יהיה עמוס מדי לקליטה ע"י הצופה. אם מדובר ב-DVD או בסרטון שיוקרן על גבי מסך, ניתן לעשותו ארוך יותר ומפורט. כמובן שגם במקרה הזה, עדיין ניתן במקביל ליצור גם קטע קצר של כמה שניות.
    הלה יכול להוות "טיזר" שיצור סקרנות בקרב הלקוחות להיחשף לחומר המלא, וכן כדרך לבחון את תוצרי ההפקה והאם הם עונים על כל המטרות והרצונות המצופים ממנה.

  • סגנון הצילום וההפקה - מה הז'אנר אשר יאפיין את הסרט? האם תהיה זו דרמה, או שמא סרטון הדרכה שבו מומחה בתחום מסביר על יכולות המוצר ומדגים אותו. יתכן שזה אף יהיה משאל רחוב או הצגת עמדה של מנהלי העסק בפני העולם. כמו כן, יש להחליט האם יש מקום לאלתורים או שמא הכל יהיה כתוב מראש.

החלטות בזמן התכנון והביצוע של קטע סרטון התדמית

החלטה על סגנון סרטון התדמית ועל אורכו, בהכרח מחייבים התארגנות ספציפית של צוות ההפקה והצילום והם גם יקבעו כמה זמן נדרש לשם ביצועו באופן מוצלח. זהו השלב שבו הקשר בין המפיק והעסק חשובים מאין כמותם. יש להחליט האם הדובר בסרט יהיה נציג מהחברה, גורם חיצוני או קריינות רקע שתתווסף באופן מלאכותי לאחר מכן בעת העריכה.

 

נטילת שיקולים כאלו בחשבון, עשויה לחסוך לכם עוגמת נפש רבה ולאפשר הן לכם והן לחברת הצילום וההפקה לשמור על מוניטין ייחודי כפועל יוצא מן ההתקשרות בין הצדדים.

     
צרו עימנו קשר ללא התחייבות ואנו נציג בפניכם את הניסיון העשיר שלנו בהפקת סרטוני וסרטי תדמית.

Success! Message received.

bottom of page